Sunday, November 8, 2009

Kebangkitan


Siapakah yang mengawal minda kita? Siapakah yang mengawal urusan harian kita? Siapakah yang mengawal urusan kewangan kita? Pemakanan kita? Siapakah yang mengawal kitar hidup kita? Menentukan apa yang boleh kita buat dan apa yang tidak boleh kita buat. Siapa yang meletakkan piawaiannya? Apakah pandangan alam kita? Hanifkah (luruskah) atau belok-belok? Manusia yang menjadi robot, robot yang dimanusiakan.

Saat tidak berjaya memenangi umat Islam dalam siri perang Salib dek kerana perjuangan tentera Islam itu yang dahagakan kematian syahid, musuh Islam bertekad menghancurkan hati murni umat Islam. Serangan 5 S.

Sekularisma, materialisme, hedonisme, liberalisme, dan pelbagai isme yang menyerang. Semuanya atas satu dasar membawa manusia jauh dari matlamat asal kewujudan. Melalaikan kita dari mengingati Tuhan yang Ahad. Melekakan kita dengan dunia, menjauhkan kita dari berfikir kehidupan yang kekal. Modenisasi. Globalisasi. Millenium. Teknologi.

Pelbagai permasalahan timbul. Setiap orang tidak terlepas. Pasti menjadi sasaran. Umat seakan hilang kebebasan menuju Tuhan. Diri terbelenggu mempersekutukan Tuhan yang Esa dengan segala macam dunia. Tenggelam dalam ilusi yang diciptakan. The system. Mind Control. New World Order.

Berdasarkan buku Empat Puluh Hadis tentang Peristiwa Akhir Zaman. Terbitan Pustaka Al-Wasit. Siri ini akan membawa kita bermuhasabah dan melihat apakah yang sebenarnya telah berlaku disekeliling dalam kehidupan kita….

“Ya Allah, kami berlindung pada Allah dari menyekutukan Engkau dengan sesuatu yang kami ketahui dan kami memohon ampun daripada sesuatu yang kami ketahui dan kami memohon ampun daripada (menyekutukanMu) dengan sesuatu yang tidak kami ketahui”

No comments:

Post a Comment